Dnia 20 marca uczniowie naszego gimnazjum brali udział w
Międzynarodowym Programie Oceny Umiejętności (The Programme for
International Student Assessment, w skrócie PISA) to największe
porównawcze badanie umiejętności uczniów, obejmujące 15-latków z 57
krajów świata. Badanie realizowane jest cyklicznie, co trzy lata. Dotąd
zrealizowano trzy badania: w 2000, 2003 i 2006; Obecnie przeprowadzana
jest kolejna edycja: PISA 2009. Polska uczestniczy w badaniu od pierwszej
edycji.
Podstawowe
pytania badawcze badania PISA dotyczą umiejętności praktycznego
kojarzenia i wykorzystania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin w
kontekście wyzwań przed jakimi staną 15-latkowie w swoim dorosłym życiu.
-
W
jakim stopniu młodzież jest przygotowana do podjęcia wyzwań przyszłości?
-
Czy
młodzi ludzie potrafią efektywnie analizować, rozumować i jasno
przekazywać swoje myśli?
-
Czy
są przygotowani, by zachować zdolność uczenia się przez całe życie?
-
Jak
kształtować programy szkolne i systemy edukacji, by im w tym dopomóc?
-
Jak
zmniejszać różnice życiowych szans między młodymi ludźmi
poprzez oświatę?
|